Home » Veranderkundig » Ontwikkelcyclus van onderwijsinnovatie

Ontwikkelcyclus van onderwijsinnovatie

Tijdens onderwijsinnovaties zijn er momenten waarop het proces soepel verloopt, iedereen doet wat er van hem of haar wordt verwacht, er zijn nauwelijks strubbelingen en er worden mooie materialen ontwikkeld. Echter, plotseling kan er stagnatie ontstaan in het verloop van de onderwijsinnovatie. Hieraan kunnen verschillende oorzaken aan ten grondslag liggen. Van Delden (2009) deed onderzoek in de publieke sector naar het verloop van innovaties. Hij beschrijft innovaties in termen van een ontwikkelcyclus. Stagnatie in de cyclus ontststaat doordat energie in een deel van de cyclus uitblijft. In een animatie is uiteengezet hoe die ontwikkelcyclus kan worden gezien in onderwijsinnovatie en op welke manier een projectleider de ontwikkelcycus kan gebruiken om stagnatie te voorkomen onderwijsinnovatie.

SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Spring naar werkbalk