Home » Veranderkundig » Scrum in onderwijsinnovatie

Scrum in onderwijsinnovatie

Kortcyclische werken lijkt de oplossing om onderwijsinnovatie en de veranderingen die daarbij komen kijken succescvol te leiden. In onderwijsinnovaties wordt aan complexe vraagstukken gewerkt met betrokkenheid van veel actoren, terwijl de wereld verandert op het moment dat je hem probeert vast te leggen. Complexe veranderingen proberen te realiseren door middel van lineaire veranderaanpakken is onbegonnen werk. Kortcyclische veranderaanpakken lijken kansrijk en beter om in te spelen op die complexiteit en veranderende context. Een manier van kortcyclische en agile werken is Scrum. In het Learning Lab heeft Ewout Langenbarg, Scrummaster en adviseur bij Goudsteen & Company, uiteengezet wat Scrum inhoudt, hoe je deze methode kunt toepassen op onderwijsinnovatie en met welke aspecten je bij Scrum rekening dient te houden. Voor een verdere uitleg over Scrum heeft hij een informatieve blog gepubliceerd.

 

 

SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Spring naar werkbalk